رسالت و سازمان

تعداد بازدید:۱۲۷۴

رسالت 

رسالت کتابخانه بیمارستان امیرالمؤمنین علی (ع) زابل، فراهم سازی خدمات کتابخانه ، پشتیبانی از اهداف آموزشی، پژوهشی ودرمانی دانشگاه ، تامین ودسترس پذیری منابع اطلاعات بالینی روزآمد برای کاربران شامل  پزشکان، اعضاء هیئت علمی، دانشجویان،پرستاران وپژوهشگران  جهت ارتقاء سطح مراقبت از بیماروسلامت جامعه می باشد

بیانیه رسالت

کتابخانه بیمارستان امیرالمؤمنین علی (ع) در راستای تجلی اهداف و برنامه های آموزشی و پژوهشی  بیمارستان مأموریت دارد که:

  •  به ارتقاء فعالیت­های آموزشی و پژوهشی بیمارستان کمک نماید.
  •  به ارتقاء دانش تخصصی کاربران کتابخانه و کارکنان بیمارستان با استفاده از تکنولوژی­های پیشرفته اطلاعاتی کمک نماید.
  •  جهت دستیابی به اطلاعات روزآمد و رسیدن به بهترین شیوه ­­ی ارائه خدمات، نوآوری، تعامل و ارتباط مداوم با جامعه کتابداری داشته باشد.
  •  نیازهای اطلاعاتی اساتید، دانشجویان و کارکنان را شناسایی نماید.

ارزش ها

  • اهتمام به ارائه خدمات علمی وکتابخانه ای شایسته به مراجعین کتابخانه بیمارستان
  • توجه به اطلاع رسانی جامع، کارآمد وموثربا توجه به نیاز مخاطبان کتابخانه بیمارستان
  • حفظ ارزش های والای انسانی در ارائه ی خدمات به کاربران وتکریم مراجعه کنندگان به کتابخانه
  • رعایت احترام، آداب واخلاق حرفه ای در ارائه خدمت کاربران
  • صرفه جویی در وقت کاربران ودر اختیار قرار دادن  بهترین خدمات باتوجه به امکانات کتابخانه
  • تلاش در جهت ارتقاء مهارت،تخصص وخلاقیت کارکنان کتابخانه به منظورارائه خدمات در شان مراجعه کنندگان
  • بکارگیری فناوری نوین اطلاعاتی وارتباطی به منظور ارائه خدمات هرچه بیشتر به مراجعه کنندگان

تشکیلات کتابخانه

 کتابخانه بیمارستان مطابق ساختار تشکیلاتی بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی تحت پوشش وزارت بهداشت، دارای تشکیلات مشخص و مستقل از نظر مدیریت، نیروی انسانی، منابع مالی، ارائه خدمات و فضای فیزیکی است. مدیریت کتابخانه به طور مستقیم به مدیران بیمارستان و سازمان مادر حسب نیاز و یا بر اساس اعتباربخشی و ارزیابی سالیانه گزارش می دهد.

 

خط مشی

کتابخانه بیمارستان امیرالمؤمنین علی (ع) زابل دارای مجموعه ای از خط ومشی ها وفرآیندهای شفاف براساس خط ومشی وفرآیند جاری سازمان مادر است.

پویایی وکارآمدی هر کتابخانه مستلزم ارائه خدمات مناسب به مراجعین بوده وبه عبارتی هویت هر کتابخانه نزد کاربران با ارائه خدمات آن شناخته می شود. مجموعه کتابخانه باید بازتابی از مطالب جاری در موضوعات مورد تدریس و تحقیق باشد و بتواند با تحولات در برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشکده تحول و گسترش یابد.

خط ومشی وفرآیندها شامل موارد زیر است:

  • دسترسی به خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی پزشکی
  • دسترسی به منابع چاپی و غیرچاپی
  • مجموعه سازی و سازماندهی منابع چاپی و غیر چاپی
  • دسترسی به خدمات فناوری اطلاعات و سامانه ها
  • گردش منابع/ امانت
  • امانت بین کتابخانه ای
  • خدمات مرجع
  • آموزش کاربران وکارکنان

 مسئولیت های حرفه ای  وحقوقی

  • مسئولیت ها و فعالیت های کاری مدیریت و کارکنان کتابخانه مطابق با آیین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های حرفه ای و استانداردهای موجود از سوی سازمان مادر تعیین و ابلاغ می گردد
  • کارکنان کتابخانه از مسئولیت ها و وظایف قانونی و حرفه ای خود آگاهی دارند و به آن وفادار هستند.
  • مهارت های سازمانی جهت برقراری ارتباط مناسب با مدیران، کادر درمان وسایر کارکنان کتابخانه وسازمان
  • مهارت طرح های حفاظت ونگهداری از منابع کتابخانه ای
  • برنامه ریزی، اجراونظارت برایجاد بانک های مختلف اطلاعاتی
  • مهارتهای آموزشی وپژوهشی

همکاری سازمانی کتابخانه

کارکنان کتابخانه در برنامه ریزی وتصمیم گیری ها و توسعه خدمات کتابخانه جهت رفع نیازهای مبتنی بر دانش و شواهد و نیز بالا بردن دانش کاربران و به طورکلی توسعه خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی پزشکی وهمچنین در برنامه ریزی ومدیریت اطلاعات وفناوری با عضویت فعال در کمیته ها وکارگروهها مشارکت می نمایند.

آخرین ویرایش۱۷ آبان ۱۴۰۱